30 Aralık 2013 Pazartesi

MAĞAZA

                    Başlıktan da anlaşılacağı gibi bu yazımızın konusu giyim mağazası üzerine yeni iş yeri açmak isteyen kişilere yardımcı olmak.
                     Tabii ki herkes para bastırıp bir mağaza açabilir. ancak mesele bilen ve deneyimli  bir fikirle yola koyulmak var birde hüsrana uğramak var.bu işin belirli kriterleri vardır. öncellikle şehir, semt, cadde,  açılacak mağazanın cadde deki konumu, mağazanın yerden yüksekliği, mağazanın cephesi ve büyüklüğü bunlar çok önemli etkenlerdir. Bunun yanında mağazanın açılacağı yerin neye ihtiyacı olduğu, o bölgede hangi kesimin daha yoğun olduğu önemlidir. mesela kapalı kesimin yoğun olduğu yerde tutup asortik ve çok açık ürünler satamazsınız ve bunun tersi de geçerli. o yüzden önemsiz gibi görünen ancak işin püf noktasını oluşturan sebepler dikkate alındığında ancak başarılı olunabilir. bunun içindir ki böyle bir işe girişmeden önce iyi bir fizibilite çalışması yapılması gerek. uluslar arası büyük fast food  markalar bir şube açmadan önce fizibilite çalışmasını şöyle yaparlar açacakları yere önce bir kamera yerleştirirler. bir hafta sonra o görüntülere göre gönde kaç kişi oranın önünden geçmiş ve geçenlerden kaç kişinin içeri girip yemek yeme ihtimali olduğu hesabı çıkarılıp günde ne kadar ciro yapılabileceklerini dahi ortalama hesaplama yaptıktan ve bunun gibi bir sürü çalışmayı yaptıktan sonra açarlar ve yanılma payları %10' dur. bu yüzden Dünya devi olmuşlardır.bu yüzden ön çalışma başarıyı getirir.
         Bir sonraki yazımda yukarıda saydığım kriterleri tek tek ele alacağız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder