4 Ocak 2014 Cumartesi

GİYİM TARZI ve FİYAT NASIL OLMALI ?

                  Her mağazanın bir tarzı vardır. Mesela bayan giyim satan mağazalara dikkat edilirse bazıları assortik yani çok açıklara ve normal bayan giyimi bulundururken bazıları sadece kapalı ve tesettürlü gruba hitap ediyor. Aslında şu an piyasa da tesettüre hitap eden mağaza sayısı az ve bu nedenle talep fazla. Ama şu da var bazı şehirlerde veya semtlerde sadece tesettür satar. mağaza metre kare olarak büyükse her iki gruptan da bulundurulur gerisi müşteriye bırakılır. zaten müşteri belli bir süre sonra mağazaya yön veriyor(yani hangi grup daha çok satar ise ona ağırlık verilir). Bayan grubu bulundurulan mağazaların özellikle kar marjının düşük tutulması lazım.kar marjı ne olmalı? eğer tek fiyat sistemi ile çalışılırsa (ki en güzel sistem budur ama onun da sıkıntıları var. mesela müşteriye sırf 5 lira bile indirim yapılmadığı için beğendiği ürünleri kasada bırakır boş çıkar)  en mantıklı sistemdir.  müşteriyi nasıl alıştırırsan öyle devam eder.kar marjı ilk etapta alıştan %50 olmalı. yani bir ürünü 10 liraya alıp 15 liraya satacaksın. açılışa özel bir ürünü sadece 2 lira kar ile satacaksın bu bir nevi reklam olur. daha sonra bazı ağır ürünlerde farklı kar marjları uygulanabilir ( ileriki zamanlarda bunun ile alakalı bir yazı ele alacağım detaylı bir şekilde). Bayan grubu çok dikkat gereken bir alandır gündelik piyasa takip edilmeli bir üründen çok beğenilirse dahi çok getirilmemeli her hafta az ve sürekli yeni ürün takviye edilmeli. en az haftada bir defa ürün takviyesi yapılmalı. Genelde ürün cuma günü getirilmeli hafta sonuna hazırlık amaçlı. müşteri her hafta sonu yeni ürün görmeli mağazada.  +moda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder